nästa liv, en mask

jaghar kommit fram till att jag absolut inte alls tycker om mask, daggmask. DE STINKER. får kväljningar när det regnat ute å de små äcklen ringlat upp som små monster från underjorden. Och man måste glo rakt ner i backen under hela den tiden man vistas på asfalten under sin färd. Likt ett barn i afrika som försöker ta sig fram utan att bli sprängd av en mina får man ta sig fram längs vägen efter ett skyfall. För jag tror faktiskt att jag skulle ha spyan i halsen som jag klev på en av slemsnörena! jag fattar inte varför de måste lägga sig på vägen?! kan de inte hitta en trevlig gräsplätt eller nått ställe under trappa å lägga sig på? så man slipper se/lukta/kliva på eländet? tala om äckligt kryp.

Dock har jag kommit fram till att daggmaskar är som Lapplisor ungefär. Man tycker inte om dem när man själv har å göra med dem, men man kan skratta å känna lite skadeglädje om någon annan "får en på sig".
Man vet att de behövs, annars skulle inte saker och ting fungera som det ska. Och ja, jag tycker synd om maskarna när de blir överkörda och man kliver på dem, och på samma sätt skulle jag tycka synd om en Lapplisa som blev överkörd eller om någon skulle trampa på henne. Så ja, jag tycker att nog likadant om maskar som Lapplisor, ungefär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0