dålig update..

sorry, varit sjukt dålig update från min sid, men det är för att det är så mkt annat kul som är på gång här på stn just nu.. och det tycker jag är en skaplig ursäkt :)

tänkte berätta lite om dag två på Molokai. vi vaknade upp, åt en fin fin frulle med skupplig utsikt. sen svida vi om till nått mer "fancy". vi skulle nämligen till kyrkan, och det var himla tur att min kära vän julia hade tagit med två klänningar till molokai. annars hade jag kanske fått suttit utanför kyrkan. vi knäppte lite kort, man kommer aldrig ALDRIG undan komeeran när hanna är med... men det älskar jag henne för! kyrkan var helt okej, kändes som om det höll i ett vardagsrum. litet,gult,mysigt med heltäckningsmatta. inge storatuna-kyrka här inte...
sen vare dags för lite hard-work-work. jag hanna,julia och shoshanna fick vara målare och det klarade vi galant! iaf enligt oss själva. vi beklagar och sörjer dock alla malar och skalbaggar som föll offerunder denna renovering. men de kan ju glädja sog med att det inte bara är en del av ett ekosystem längre, utan även en del av Molokais gymhalls-väggar!

efter lite målande och annat jobb så tror jag vi chillade ganska mycket. och mot kvällen så begav vi oss till HOT BREAD!såå galet gött äre. det är som ett ljust bröd som de bakar på plats, den innuti är det creamcheese och så får man välja antingen blueberry, strawberry eller cinnamon. så simpelt men himelskt gott!!(låter som en slogan för hotbread). Blueberry is the beeest!!


IDAG/IGÅR var två awesome days. igår surfade viefter att vi slutat, tror vi var ute i vattnet 2 timmar ungefär! och jag har kommit fram till att jag får sluta se så himlans glad ut när jag surfar för jag sväljer så sjukt mkt saltvatten när jag ler med öppen mun!!!och fick nog in 2 liter extra vatten i huvudet, så jag hade kunnat passa in bra med vattenskallarna i "de tre vännerna &jerry" igår. igår hade vi på stn "expression night" eller nått.. och det innebar att mann fick gå upp på scen i Baren för att göra ett framträdande som uttryckte nått man ville förmedla. det var asgött!hur mkr folksom helst, utifrån också, och stämningen var så gööig!

idag, så stod klockan på 03.25. vi skulle nämligen ut på en haik som kallas stairway to heaven! men det är egentligen förbjudet att gå den haiken, för det var en kille som dog där förut, så man vill börja haiken innan vakten kommer. så vi var ca 10-15  pers som drog ut dit och alla var så stoked över att vi skulle göra det!
vi hoppar ur bilarna  ca 05.00 och en bil som gör en u-sväng skrömmer skiten ur oss allihopa för vi tror att det är vakten som kommer! hela gänget spurtar upp i terrängen och alla killar skriker "RUUUN!!!HIDE!!". med en puls på 400 slag/h står vi där, mitt ute i buskaget, tills vi efter ett tag inser att bilen bara skulle göra en u-svämg.. DET var ett äventyr, och äventyret stannade där för när vi kom fram till startpunkten av haiken så var vakten redan där... vi försökte muta honom med lite Peanutbutter och en beagel, men den gubben gick inte.. så hem, sov 2 timmar. sen vare upp, till stranden, SJUUUKT UNDERBART VATTEN. DET VAR HAWAII PÅ RIKTIGT IDAG! sen ikväll var det sista gången för surferschurch.. sad-moment!!! men maten var göig som vanligt!

ska sova nu, för imorgon äre once in a mounth church som står på menyn. så ska väl dit och hänga lite! see ya!

 






Kommentarer
Postat av: mamma

Hej älsklingen! Skönt att höra från dig igen! Har postat ditt paket, men glömde barse och kanel upptäckte jag när jag läste igenom din önskelista( efter att jag skickat paketet) Typiskt! Men du får hålla till godo.Nu börjar tempen bli uthärdlig här hemma så nu kan man gå ut utan att frysa ihjäl. Elin och Carro har sportlov nu och sitter i friggan och glor på nån slaktfilm med två boys. Ishmeet och Achmeed eller nåt! När ni åker till Thailand behöver ni inte ha returbiljett bokad men ni får stanna max 30 dagar i sträck utan visum. Det räcker att ni åker ut ur landet nån dag sen kan ni resa in igen! Nu måste jag gå och sova. Jobba i morgon. Alla har ju inte sportlov! LOVE YOU !

2011-02-27 @ 23:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0