best birthday ever.

sjuk födelsedag det var i måndags. jag hade aldrig, bortom min vildaste fantasi, kunnat föreställa mig att jag skulle spendera min 20årsdag på Pipeline(Surfarnas Mecka) i Hawaii. Samma dag som det var min födelsedag så var det även dop på schemat. Där av var vi på Pipeline, i ett sjuuuukt nice strand hus. alltså det låg mitt på beachen. Grannen som borde bredvid, eller snarare på samma gård, pro-surfade för Quiksilver, så ni kan ju tänka er vilka villor det var.

Den dagen var bara mind-blowing. ungefär 20 pers döptes den dagen, inklusive jag. Och jag fick äran att vara med och döpa 3 personer i vattnet. det var mäktigt kan jag säga, och jag tror aldrig jag har känt mig så hedrad över att göra något som jag gjorde då! Att få vara med, att vara en del av när en människa vill förnya sig själv, lämna det gamla bakom sig och bli "född på nytt". det är en sak jag alltid alltid alltid kommer minnas.


Vågorna var ca 3 meter höga vid Pipeline den dagen, så det var inget vanligt dop där man doppar ner en snubbe i kruka, det kan jag säga! allt handlade om timing, springa ner i vattnet, dra ner personen som skulle döpas snabbt som attan under vattnet samtidigt som vi ropade "I FADERN, SONENS OCH DEN HELIGA ANDENS NAMN!". det var ganska spännande faktiskt och vi hade "lifeguards"  på båda sidor av det crewet som skulle ut i vattnet.
så dop i kyrkan är ju typ lika spännande och action-fyllt som ett kaffe-rep med ålder 80, om man jämför med Pipeline... det är ett som är säkert.

vädret var slående, det var sjukt härlig stämmning i luften, valar hoppade ute i vattnet och grillen gick varm hela eftermiddagen. det fanns verkligen ingenting att klaga på. och som pricken över i:et så fick vi se en helt magisk solnedgång. den var sick!

så ah, den dagen jag fyllde 20 kommer jag aldrig glömma, och jag kommer alltid längta tillbaka till den dagen.jag ösnakr verkligen att jag fick uppleva den en gång till i mitt liv.

jag lever livet just nu och jag har inga planer på att sluta göra det. så människor, häng på om ni vill!






Kommentarer
Postat av: Ann

Stort Grattis till Dig!!

Vilken kalasfödelsedag - låter alldeles toppen!

Ha nu en fortsatt toppentid framöver- kom ihåg att ALLT detta skall Du ha i bagaget o ta fram o njuta av i ALL framid.

Många kramisar till Dig:)

2011-03-26 @ 20:47:38
Postat av: mamma

Hej stumpan! Härligt att du fick en så fin födelse dag! Då var du döpt på nytt då, och jag hoppas det känns jättebra. Fallskärmshoppningen såg härlig ut men jag skulle nog aldrig tordas prova.

Nu har ni bara några dagar kvar innan ni drar till Bankok.Hur känns det? Är det bara du och Kia som åker eller blir det fler som följer?

Vad har ni för planer när ni kommer till Thailand? När ska du träffa Andreas?

Här hemma har snön börjat smälta, men det finns fortfarande ganska mycket kvar. Har haft några vårdagar men det blir bakslag hela tiden. Men nu har vi iallafall ljust till kl 20.

Skriv och berätta om era planer så hörs vi snart igen! Puss och kram ! Älskar och saknar dig!

2011-03-29 @ 18:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0