data är skit ibland.

faktiskt så är data skit ibland. så sjukt tråkigt och jobbigt har det känts det senaste kvällarna. jag harhaft så mycket annat kulför mig såjagber om ursäkt för det...

jag ger upp idén med att försöka skriva dagarna var för sig det vi gjorde på molokai, jag hamnar efter i  det andra som händer just nu såå mkt.
jag måste berätta om förra onsdagen, då tandem--surfade jag med Hanna och det var nog det coolaste och roligaste jaggjort! alltså det var så grymt och vi var lika imponerade som alla andra att vi var så duktiga!det var under dawnpatrolen och det var helt ggalet var magisk den känslan var!

på onsdagskvällen hade vi också vår "molokai-team1-reunion". allt var hemligt vi visste ingenting om någonting.
så vi åker alllihopa i vår mini-bus, på väg mot honolulu visar det sig efter en stund. sen åker vi in i ett riktigt lyx-område. alla har automatiska grindportar med 2m höga murar typ. så vi åker omkring inne i området och parker plötsligt vid en trottoar utanför ett asbiggt hus! där säger våra ledare att vi nuska byta om till de badkläder vi hade med oss. så vi får byta om mitt på gatan, bakom vår buss.
sen säger de åt oss att vi inte kan ta med någonting dit vi ska. typ inte ens handduk! så hela gänget, traskar ner på gatan mellan lyxvillorna endas iklädda bikini och badshorts, och klockan 8 på kvällen typ.

vi kommer ner på stranden, och där säger vår ledare nått i stil med"okey guys, it's really important that you're quiet duringthe whole walk, 'cause this is illegal."(!) så vi smyger längs de höga murarna som vetter ut mot havet och vi måste stanna upp,ducka, springa för att undvika strålkastarna som är lyser upp vissa av gårdarna och murarna vi passerade. det jänddes verkligen som om jag var med i Mission Impossible typ!

vi kanske smög runt i 5-10 min, och när vi kommer fram så befinner vi oss i en jättegammal,övergiven hamn! det var som en egen liten saltvatten pool och vi hoppade från stenmurarna ner i vattnet och kvällen var bara såååå magisk! I Hawaii, en varm onsdag-kväll,i en egen övergiven hamn,hoppandes från klippor ner i det gudomligt sköna vattnet!¨det var fantastiskt.

men vår underbara kväll slutade inte där, utan vi avslutade kvällen med 5-stjärnig restaurant på Hilton's. Stn stod får måltiden och den obeskrivligt god! tabbade dock mig den här gången, min matinstinkt brukar inte svika mig, men man kan inte ha tur jämt, och det var sjukt gott iaf.!pannkakorna som de andra beställde, de var lika stora som dass-lock, ocj då överdriver jag inte alls!!
den dagen var nog top 4 bästa dagar ever!

så nu vet ni lite av det,ska försöka skriva två inlägg imorgon...pussilössi









Kommentarer
Postat av: mamma

Hej stumpan! Mormor ringde till jobbet och sa att det varit vulkanutbrott på Hawaii! Kul att få veta det på jobbet. Smsa och ringde dig men inget svar. Gissa om tankarna snurrade. Sen ringde pappa och talade om att han pratat med dig och att ni sov och inte hade hört eller märkt nåt av nåt vulkan utbrott. Det Kändes ju skönt att höra! Vet du om det var långt ifrån där ni är? Du verkar ju blivit värsta surfern! Coolt! Kommer du att ta nåt Padi dyk cert? Åk till Hash och Debbie och fixa det sen. Det skulle dom gilla! Ha det bra! Älskar dig!

2011-03-07 @ 22:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0