falling from the sky

Kunde inte fått en coolare upplevelse i födelsedagspresent! seriöst. FALLSKÄRMSHOPPNING är nog det coolaste jag gjort!

det började inte så bra dock, vår chaufför var typ 40 min sen, han skulle hämta oss kl1, men kom snarare runt 2.. men iaf, vi hände inte läpp för det! vi skulle ju bara bli avsläppta och hoppa in i planet sen, så vi hade gott om tid innan vi skulle vara tillbaka i Honolulu! trodde vi iaf...

vi kommer det runt 2 som sagt, när klockan är typ 4 har vi inte kommit in i planet än, för det var så många före oss som skulle ´hoppa också. så det där med att vara klara vid 3 som vi trodde, det kunde vi ju slänga ner i dasset. btw, innan vi hoppade så fick vi skriva på en massa papper, och på varje sida som vi skrev under så stod det "I MAY BE SERIOUSLY INJURED OR KILLED" så det kändes ju lite sådär halvbra... men whata heck. vi skrev så pennan glödde! dock fanns det ju i tankarna att jag inte ens skulle hinna bli 20, alltså aldrig kunnagå in på s1 lagligt eller gå på systemet. det är ju nått man måste göra innan man dör väl?

efter 1 acai-bowl och 2h senare så var det iaf vår tur! och första omgången var det jag,Hanna,Alex och Sara som skulle hoppa! ganska nervösa brudar.. vi stod och drog nervös-skämt för varandra som vi tyckte var jättekul!! det var humor på sån nivå att man mådde illa för det var så dåliga skämt typ!
Vi fick på oss våra hopp-selar och packade ihop oss i trucken som tog oss till planet! FETT LITET PLAN VARE!!och allt som fanns var två bänkar som vi parkerade oss på. Och sen bar det av upp på 3000 meters höjd.

asså utsikten från flygplanet var fullkomligt obeskrivlig. shit vad cooolt det var! och jag tror ta mig tusan det var feta fiskmåsar som flög omkring i magen på mig för fjärillar är en allt för lindrig beskrivning! 
och värre blev det när det var dags att öppna dörren till planet! shirre pomfrille!  den första att hoppa var alex, sen sara. och jag ver efter sara och det sistajagsåg av henne var hennes ben som sög ut ur luften när de voltade baklänges ut ur planet. GREAT tänkte jag. sen vare min tur, jag fick äran att hoppa framlänges. så ja hann titta ner bra länge innan vi kastade oss ut.

sjuk känsla, det är allt jag kan säga typ. har inte den blekaste om hur många volter vi gjorde, om vi gjorde några?
känslan när mantittade ner på sina fötter som dinglade 1000 meter ovanför mark går inte att beskriva. ni får pröva på det själva gott folk!

när klockan var 18.07 hade viprecis kommit ut från Skydiving stället, och vi hade bord bokat klockan 7 inne i Honolulu, på  Cheseecake. Dessutom skulle vi möta massa annat folk där så det var inte bara oss det handlade om. Om vi skulle tagit bussen, så skulle vi inte varit inne i honolulu fören klockan 9.
så som lösning på detta mutade vi Skydiving-föraren att köra oss hela vägentill Honolulu istället för att släppa av oss där han hämtade upp oss. OCH DET GICK VÄGEN! klockan 19.05 entrade vi Cheesecake factory och åt den godaste middagen ever med de finaste sällskapet man kan tänka sig!

(dock kan jag tillägga att jag fick sitta och äta i leggings, en kort,randig tshirt och springskor, sexigt värre)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0