man kör fel, så äre ju ba´

Alltså man kan verkligen komma rätt på första försöket i Norge. Det gååår verkligen inte. Varje gång jag & kia försökt  ta oss någonstans i detta förbenade land(ja jag vet, jag ska vara glad att jag får vara här och det har nyss varit massaker här bla bla) så har det då allt skett minst 4 felkörningar innan vi kommit till rätt plats. Vägen hem från jobbet idag ska vi inte tala om. Spårvagnar går härsåtvärs, man kommer knappt ut ur rondellerna å man ska ha reflexer som en indisk mungo för att hinna med å svänga in på de olika avfarterna som dyker upp.
Har ni inte Gps tänker ni? Jovisst säger vi, men det är inte alltid det hjälper kan jag säga! Utan gpsen hade vi dock gått förlorade. Vi kanske hade kommit till Ludvika på sin höjd. Vi slutadde 14.15 idag ochvar hemma 15.32 för övrigt..

Första dagen på jobbet är avklarad kan också tilläggas! Och min nervositet har runnit av mig och jag ser faktiskt framemot att börja jobba! Supertrevlig fadder från Luleå hade jag med mig idag, trevlans! Kommer dock inte få ha samma fadder imorgon, vilket jag kommer gråta en skvätt över ikväll. Men så skall jag ta en lite gobit ur chockladasken vi fick av våra chefer idag! Ska man ta det som ett gott tecken? "Åh tack för att du kommer till oss!! det är ingen annan som vill jobba här! som tack får du denna pralinask!"? hm, hoppas inte det var menat så...

Nu ska vi laga middag, får se vad det blir för kulinariskt mästervärk: tonfisk på bruk & riskakor! MAN TACKAR!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0