skatteetaten

ah det är Norges motsvarighet till Skatteverket. Vilket vi besökte i morse. Vi visste att det öppnade kl 09.00 och hade hört rykten om att det kan vara skaplig kö. Så klockan 07.00 ringde klockan imorse så att vi skulle vara i god tid. Jo jag tackar, 45min före innan de öppnade stod vi där. Så vi gick in på ett café, Kia drack kaffe å jag bläddra i tidningar.

15min innan de slog upp portarna till Skatteetaten stod jag&kia utanför i trängslen med alla de andra människorna som hade haft samma idé som oss, vara i tid! Vi kände oss som två immegranter i folkhopen och vi båda vässade armbågarna för att så snabbt som möjligt komma fram till kölapps-automaten. Vi som stod utanför å väntade måste sett ut som utsvultna djur vid utfodring, så fort någon innan för glasdörren rörde sig mot utgången flyttade sig folkmassan ännu närmare portarna. Uschjameij. Vi kom in å lyckades iaf fylla i de papper vi skulle. BRA JOBBAT AV OSS tyckte vi.

Sitter förtillfället med en utsökt kopp vaniljteh. 14.15 vankas det jobb! (och vi ser inte framemot körningen dit.)
takk heij!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0